Картки Проппа - цікава методика для аналізу казок і створення тематичного сторітелінгу.
Оповідання історій — одна з найдавніших розваг людства, яка не втрачає своєї привабливості від давнини до сучасності: від мисливських байок до стендапу, від святого письма до коміксів.
Змінюється форма, а суть та ж сама.
Володимир Пропп — фольклорист і дослідник казок, автор книг «Морфологія казки», «Історичні корені чарівної казки» та інших. Він досліджував казки, виявляючи описи різноманітних систем обрядів, а також магічних ритуалів і тотемічних ініціацій. В своїх дослідженнях Пропп виокремив певні вузлові сюжети, властиві багатьом оповідкам. Це такі ніби lego-кубики, з яких можна скласти яку-небудь історію. Це були як доволі звичні сюжети: порушення заборони, випробування героя, поява друга-помічника, так і зовсім дивні повороти: про викрадення дітей, відрубаний палець чи зашивання в шкуру.
На основі його досліджень були складені картки, за якими можна проводити заняття зі сторітеллінгу.
1. Супроводжуйте читання казки викладаням відповідних подій
2. Запропунуйте учням обрати відповідні сюжетні картки і спираючись на них, відтворіть події
3. Створіть власний сюжет казки, обравши 5-8 карт, вигадавши дійових осіб, головного героя та тих, хто має створювати перешкоди на шляху
4. Створіть колективно казку. Учні по черзі із колоди беруть карту і створюють речення. Так усі учні по черзі, доки не повернуться до першого учасника.
Цікаво,дякую
ВідповістиВидалити